Loo Autor: Merit Pärnpuu
26 november 2019
Lisatasud, boonused ja preemiad on möödanik – uus trend on viia töötajad võõrasse riiki koolitusreisile, et ärgitada uut moodi mõtlema ja arendada loovust.
Mainor Traveli tegevjuht ja juhatuse liige Krista Esta räägib, et kui mõni aeg tagasi olid rohkem hinnas koolitusreisid kaugematesse ja eksootilisematesse kohtadesse, siis viimastel aastatel tahetakse näha, millised arengud on olnud endistes sotsmaades: popid on Rumeenia, Bulgaaria, Slovakkia, Ukraina jt. „Koolitusreis pannakse kokku koostöös tellijaga, kes annab teada, mis sihtkoht teda huvitab, mida tahetakse näha, kellega kohtuda,“ lausub Esta, lisades, et seejärel teeb reisibüroo oma välispartneritega pakkumise.
Samas võib koolitus- ja õppereisidel ka lihtsalt koos sportlikult aega veeta ja nõnda on suusa- ning jooksureisid samuti popid, lisab ta.
Parim reis sünnib alati koostöös
Tamonte koolitusreiside juhi Heleri Wazza sõnul on ettevõtted hakanud järjest rohkem koolitusreise tellima, sest see liidab inimesi pikaks ajaks. „Tänu sellele, et mul on kogemusi erinevate tööandjate juures, sain aru, miks mõnda organisatsiooni saadab edu, samal ajal kui teine vaevleb raskustes. Nägin iga päev, kuidas ettevõtetes jäi kasutamata suur osa töötajate potentsiaalist. Tundsin, et nüüd on õige aeg teha oma pikalt settinud mõtted teoks ning nii sündis ettevõte,“ räägib ta.
Nimelt korraldab Wazza koolitusreise Marokosse, kuhu ta kümmekond aastat tagasi sõbrannaga reisis ja mis nõnda hinge läks. Olgugi et vahepeal tuli sisse paus, julgustasid tuttavad ja tuttavate tuttavad teda Marokoga edasi tegelema ja nüüdseks on naine saanud jala ukse vahele. „Kuna mul olid head tutvused ees olemas, oldi nõus minuga koostööd jätkama ja seda edasi arendama,“ lausub Wazza, kellel on sõlmitud kokkuleppeid muu hulgas kohalike koolide ja haiglatega, kus koolitusgruppidele sealseid tingimusi ja olustikku näidata. Näiteks on Marokos Wazzaga käinud ehitusettevõtted, et tutvuda valdkonnaga ja uudistada ehitustavasid (savimajade ehitus).
Kuna ollakse alles noor ettevõte, õpivad nad ka ise kogu aeg. „Iga uus väljakutse on meilegi kui koolitus,“ ütleb Wassa, kes on harjunud reisima nii, et ei väisa ainult turistide vaatluskohti, vaid põikab ka kõrvaltänavatele, et näha tegelikku eluolu.
Wazza sõnutsi on Tamontel võrreldes tavaliste reisibüroodega täiesti oma nišš. „Ettevõte sai alguse soovist tuua töötajates välja parim ja teha seda eesmärgiga, et sellest oleks kasu nii organisatsioonidele kui töötajatele,“ räägib ta. Iga koolitusreis on individuaalselt planeeritud, kuid eesmärk on üks – tegeleda üheskoos enesearenguga ja tugevuste arendamisega, minna meeskonnaga kontorist välja end tuulutama ja infot ammutama, et olla hiljem tiimina veelgi edukam.
Võõras keskkond aja mahavõtmiseks parim
Ettevõtetel on muidugi erinevaid põhjusi, miks nad tellivad koolitusreisi. Kas on muutunud tööelu üksluiseks, kolleegid ebasõbralikuks või on töötajad lihtsalt väsinud ning nende panus meeskonnas ei ole enam piisav. „Vahel on vaja kaugele ning kõrgele sõita, et endasse uut väge ja inspiratsiooni laadida,“ ütleb Wazza ja lisab, et firmasisesed koosviibimised annavad aega arendada meeskonnaliikmete omavahelisi suhteid, eelkõige suurendada usaldust, leida üksteise seni avastamata oskusi ja suurendada seeläbi töö efektiivsust.
Kui küsida gruppide tagasiside kohta, ütleb ta, et teises riigis käinuna osatakse rohkem väärtustada elu Eestis.
Loe täpsemalt Äripäeva Sekretäris ilmunud artiklit.